Michal Svarinský, Managing Director eventovej agentúry INSTITUTE OF PROMOTION, ktorá je autorom vlastnej eventovej platformy Tyršák, hovorí o skúsenostiach a výzvach, ktoré jej tento priestor ponúka, a tiež o efektivite eventov či o kríze talentov.
Na jar ste v ankete Stratégií naznačovali, že pri budgetoch klientov vidíte smerom k organizácii eventov mierny optimizmus. Ešte stále trváte na tomto svojom pozorovaní?
Určite áno. Máme za sebou dve tretiny roka a naše odhady sa ukazujú ako správne, čo nás veľmi teší. Naši klienti sú ochotní investovať do kvalitných eventov, ktoré prinášajú pridanú hodnotu a zároveň zohľadňujú ich špecifické potreby.
Aké základné očakávania počúvate od klientov? Aké ciele sledujú pri eventoch?
Klienti hľadajú riešenia, ktoré dokážu efektívne využiť dostupné zdroje a pritom priniesť maximálnu hodnotu. Ich ciele pri eventoch sa zvyčajne sústreďujú na budovanie silnejších vzťahov so zákazníkmi, posilňovanie interných tímov alebo predstavenie nových produktov a inovácií.
Dokážu ich podľa vás aj relevantne merať, alebo sa o metrikách pri eventoch stále viac hovorí, ako sú reálne?
Určite dokážu. Merateľnosť je jednou z vecí, na ktoré sa prirodzene sústreďujeme. Sledujeme rôzne veličiny – od návštevnosti a spokojnosti účastníkov cez dosah a zapojenie až po interakciu s obsahom a, samozrejme, návratnosť investície (ROI).
Je efektivita vynaložených prostriedkov stále alfou a omegou alebo už vidíte aj veľkorysejšie, výpravnejšie produkcie?
Dá sa povedať, že výpravnejšie produkcie si firmy nechávajú skôr na špeciálne príležitosti, akými sú výročia alebo významné míľniky či predstavovanie skutočne veľkých a zásadných noviniek.
Už zopár rokov prevádzkujete vlastnú eventovú platformu Tyršák. Ako mení alebo formuje vašu eventovú agentúru?
Prevádzkovanie vlastnej platformy nám dalo úplne nový pohľad na eventy a projekty všeobecne. Keď idete s vlastnou kožou na trh, na veci sa prirodzene pozeráte a rozmýšľate nad nimi inak.
Dáva vám tento priestor konkurenčnú výhodu?
Tyršák nám dáva hlavne veľkú a neoceniteľnú skúsenosť, ale aj určitý duševný pokoj, ktorý je kľúčový pri práci na klientskych eventoch. Vďaka Tyršáku sme pravidelne vystavovaní krízovým situáciám, ako sú búrky, silný vietor, záplavy či horúčavy, a všetko toto nás naučilo rýchlo reagovať.
Čo okrem toho vás osobne a tiež vašich ľudí naučil Tyršák?
Možno to bude znieť zvláštne, ale naučil nás aj efektívne predávať a obslúžiť čo najväčší počet zákazníkov. Gastro je veľmi špecifický segment a vďaka Tyršáku sme sa o ňom veľmi veľa naučili a zdokonalili sme sa v ňom. Naučil nás tiež lepšie vnímať potreby ľudí a vytvárať pravidelný návyk.
Ako pracujete pri plánovaní podujatí s faktorom počasia? Ako premýšľate nad organizáciou veľkých, finančne náročných open air eventov?
Open air eventy sú lotéria, ale svoje šance na úspech viete zvýšiť dobrou prípravou. Musíte rátať s rôznymi extrémami, situáciami, a to nielen pokiaľ ide o počasie, ale aj o správanie návštevníkov a ich bezpečnosť.
Prečo si podľa vás vaši klienti vyberajú toto miesto na svoje podujatie?
Tyršák je pre klientov atraktívnym miestom z viacerých dôvodov. Je to unikátny priestor pri Dunaji s vynikajúcou dostupnosťou a možnosťou parkovania. Ponúka veľkú kapacitu, prestrešené priestory, kvalitné vybavenie a gastronómiu, čo je kombinácia, ktorú inde v meste nenájdete.
Celá marketingová brandža hovorí otvorene o kríze talentov. Čo robíte pre personálnu stabilizáciu agentúry a ako sa vám darí udržať si zamestnancov a prilákať nových?
Myslím, že nejde iba o marketingovú brandžu. Je to celospoločenský problém a týka sa v podstate všetkých odvetví. Výhľad do budúcnosti, žiaľ, nie je vôbec pozitívny. Robíme maximum pre to, aby sme mali kvalitných, spokojných a motivovaných zamestnancov. Vytvárame im také podmienky a pracovnú atmosféru, aby mali dôvod s nami zostať.
Okrem toho, že vediete vlastnú agentúru, tak ste aktívny aj v profesijnej organizácii, ktorá zastrešuje, združuje eventovky. Čo vám BTL-ka prináša a ako z vášho pohľadu zlepšiť jej potenciál smerom k progresu celej brandže?
BTL-ka je v podstate moje dieťa. Keď som ju v roku 2011 s Peťom Bednárom zakladal, mali sme rôzne plány. Dodnes mám na to pekné spomienky. Myslím, že splnila a stále plní svoj účel. Som rád, že vďaka nej máme na Slovensku platformu na vzájomnú komunikáciu a výmenu skúseností. Teší ma aj to, že dnes BTL-ka spája väčšinu relevantných slovenských agentúr.